Culturele activiteiten van de Universitaire Stichting

Voor concrete informatie over onderstaande activiteiten (programma, prijzen, inschrijvingsmodaliteiten), klik op de datum van de activiteit of op de aangegeven link.

Kalender van de activiteiten:

Woensdag 26 juni 2024 (ipv woensdag 5 juni) om 18 u: Causerie (N/F) : "Verrukkelijke turbulentie: nieuwe perspectieven op de kunst van James Ensor" met dr. Herwig Todts, senior curator in het KMSKAntwerpen. Moderator Prof. Francisca Vandepitte.

Muziekconcerten in Bozar in 2024-2025: klik hier

Van vrijdag 6 september tot zaterdag 14 september 2024 : Culturele reis naar Kreta onder leiding van prof. Bernard Coulie (ererector UCLouvain). Meer informatie.

Van donderdag 17 oktober tot maandag 21 oktober 2024: Culturele reis naar de Biënnale van Venetië, geleid door mevrouw Christiane STRUYVEN, kunsthistorica.  Meer informatie.

Woensdag 4 december 2024 om 19 u: Huisconcert met SongHa Choi, laureate van de Koningin Elisabethwedstrijd voor viool 2024, vergezeld van Nikola Meeuwsen, pianiste bij de Kapel Koningin Elisabeth - gevolgd door een walking cocktail. In samenwerking met Dr. Loosen, Voorzitter VVA Brussel en lid van de Universitaire Stichting, en de Koningin Elisabeth wedstrijd. Details volgen.

Voor informatie over vroegere activiteiten zie de rubriek Club, voorbije activiteiten.